eMobility kod Mercedes‑Benz Trucks
Već danas spremni za sutra.
Dobrodošli u promenu: Prelazak na eMobility unosi revoluciju u celu industriju. Smanjene emisije, niži troškovi eksploatacije, tiha i komforna vožnja – električni kamioni sa baterijama su budućnost transportne industrije. Već danas određujemo prave parametre za vaš uspeh. I pomažemo našim klijentima da u svoju korist iskoristite šanse koje donosi budućnost.
eMobility – kako je sve počelo?
Od istraživanja do proizvodnje.
Počelo je kao istraživački projekat u vezi sa alternativnim pogonima i mogućnosti vodonika i baterija. Ali to što je tada bio teoretski laboratorijski rad već danas je realnost na ulici: 2016. predstavili smo naš prvi prototip kamiona na električne baterije. 2021. je usledio eActros 300/400, koji se dokazao u praksi. 2022. se pojavio eEconic, naš elektrifikovani kamion za urbanu primenu. Uz eActros 600 u 2023 smo napravili značajan iskorak u pravcu električnog transporta na baterije.
2025. god. eArocs 400 oduševljava tihom i lokalnom CO2 neutralnom primenom u urbanom građevinskom transportu. Pored toga, novi eActros 400 proširuje porodicu eActros i otvara niz dodatnih mogućnosti za dostavni transport sa smanjenim udelom CO2. Na taj način proširuje portfolio vozila u kome i ti možeš da pronađeš odgovarajuće rešenje za tvoj put u održivu, elektrifikovanu budućnost.
Šta je naša vizija?
Zajedno u budućnost.
Klijenti Mercedes‑Benz Trucks kao što si ti u celom svetu obavljaju pouzdan, bezbedan i efikasan transport. To nas čini važnim društvenim činiocem i nosi sa sobom veliku odgovornost. Jer je potreba za održivim transportom u stalnom porastu. Postavili smo jasan zahtev da zauzmemo vodeću ulogu u ovoj promeni branše. Potpuno u pionirskom duhu koji pokreće nas koji smo izumeli automobile.
Electrified
1. faza: Challenge accepted
Prva epizoda potpuno nove serije Electrified prati kompaniju Logistik Schmitt iz Bitighaima na putu ka eMobility. Kao partner za testiranje kompanije Mercedes‑Benz Trucks, oni se iz dana u dan suočavaju sa novim izazovima, od infrastrukture i troškova do skepticizma među vozačima. Ali Rajner Šmit je rekao: „Challenge accepted!“ Da li kompanija može da prevaziđe mnoge prepreke, pa čak i da oduševi vozače novom tehnologijom?
- Trejler: Challenge accepted
- Epizoda 1: Infrastruktura
- Epizoda 2: Kontrola troškova
- Epizoda 3: eActros? Ne, hvala?
- Epizoda 4: Klijenti su naelektrisani
- Epizoda 5: Visok napon: eActros 600 dolazi
Najčešća pitanja u vezi sa eMobility
Ono što vas pokreće
Prelazak na nove tehnologije je obično povezan sa velikim izazovima, nekim neizvesnostima, a ponekad i predrasudama. Ovde naši stručnjaci za eMobility odgovaraju na vaša najčešće postavljana pitanja.
„Želimo da se naši korisnici pozabave temom infrastrukture za punjenje i ohrabrujemo ih da razmotre sve aspekte u ranoj fazi. Važne teme su, na primer, kapaciteti mreže kao i vreme neophodno za elektroenergetsko projektovanje i zatim izgradnju infrastrukture za punjenje.“
„Niske temperature negativno utiču na domet eTrucks. Zato sprovodimo opsežne testove, na primer u severnoj Finskoj, na temperaturama do minus 25 stepeni. Imamo i sistem menadžmenta baterije koji održava pravilan nivo temperature baterije tokom celog rada.1“
„Planirano je, da se baterije kamiona eActros 600 mogu puniti na stanici za punjenje sa jednim megavatom energije sa 20 % na 80 % za 30 minuta.2“
„Električni kamioni sa baterijama zadovoljavaju bezbednosne zahteve baš kao i naši dizel-kamioni. Na primer, mi vršimo testove sudara i sa njima. Osim toga imamo koncept bezbednosti baterija koji, na primer, u toku celokupnog rada kamiona nadzire temperaturu baterije. Da bi dodatno povećali bezbednost, naravno da naši eTrucks poseduju i sveobuhvatne sisteme asistencije vozaču kao na primer Active Brake Assist3.“
„Neko bi pomislio da se tamo nalazi prazan prostor, ali to u stvarnosti nije tako. Ovde je pozicionirana naša kutija za klimatizaciju u kojoj smo efikasno iskoristili prostor tako što smo, na primer, tu smestili pumpe, kompresore i upravljačke uređaje.“
„Oni zvuče fantastično. Ugradili smo akustični sistem upozoravanja vozila koji veštački generiše zvuk i time čini da kamion bude primetan za svoje okruženje, posebno pri nižim brzinama.“
Možda bi moglo da te interesuje i ovo:
Charged to change
Rešenja za punjenje za tvoj biznis
In charge for a new era
Ilustracije i tekstovi takođe mogu da sadrže pribor i specijalnu opremu koja ne spada u serijski obim isporuke. Pokazane ilustracije služe samo kao primer i ne predstavljaju nužno stvarno stanje originalnih vozila. Izgled originalnih vozila može da odstupa od ilustracija. Zadržavamo pravo na izmene. Ilustracije i tekstovi isto tako mogu da sadrže tipove, usluge održavanja, servise i proizvode koje se ne nude u pojedinačnim zemljama.
Kao međunarodno aktivno preduzeće, ravnopravnost, raznovrsnost, otvorenost i poštovanje ubrajamo u osnovna uverenja kompanije Daimler Truck AG. To pokazujemo u načinu na koji razmišljamo, delujemo i komuniciramo. U principu, svi izabrani pojmovi podrazumevaju sve rodove i identitete.
1 Domet je utvrđen interno pod specifičnim uslovima testa, prema preliminarnom kondicioniranju sa tegljačem 4x2 sa 40 t ukupne dodatne težine na 20 °C spoljašnje temperature u primeni u daljinskom saobraćaju i može da odstupa od vrednosti koje su utvrđene prema Uredbi (EU) 2017/2400.
2 Na osnovu internih simulacija, budući da je obavezni i uniformni Megawatt Charging System (MCS) standard još uvek u razradi.
3Sistemi asistencija su samo podrška za vozača. Vozač je i dalje u punoj meri odgovoran za bezbedno upravljanje vozilom.